Úvod › Zákazníci › Měření spotřeby a odečty › Povinnosti VOSROK a zákazníka k vodoměrům
Povinnosti VOSROK
Povinnosti zákazníka
Fakturační vodoměr je ve vlastnictví měst a obcí. Provozovatel provádí jeho osazení (montáž), údržbu a může jej kdykoliv, na svůj náklad, vyměnit. Vodoměr podléhá úřednímu ověření dle zákona č. 505/1990 Sb., o metrologii, v platném znění
V tomto případě je odběratel (vlastník či správce domu) oprávněn požádat dle zákona č. 274/2001 Sb. provozovatele (VOSROK) o přezkoušení vodoměru. Přezkoušení je provozovatel povinen zabezpečit u subjektu oprávněného provádět státní metrologickou kontrolu měřidel nejpozději do 30 dnů od obdržení žádosti.
Zjistí-li se při zkoušce vodoměru vyžádané odběratelem, že:
a) vodoměr je vadný, nebo že jeho údaje se odchylují od skutečnosti více, než připouští platná technická norma, uhradí ten, jemuž byla odchylka ku prospěchu, druhé smluvní straně finanční rozdíl, a to od data posledního odečtu, neovlivněného poruchou vodoměru. Náklady na přezkoušení a výměnu vodoměru tu hradí dodavatel vody.
b) údaje vodoměru se neodchylují od skutečné hodnoty více, než připouští platná technická norma, hradí náklady na přezkoušení odběratel.
Žádost o přezkoušení vodoměru nezbavuje odběratele vody povinnosti zaplatit ve stanovené lhůtě vyúčtovanou úplatu za vodu dodanou dle fakturačního vodoměru. Po skončení řízení dle bodu a) vyrovná dodavatel případný přeplatek jako vydání bezdůvodného obohacení odběrateli vody.
Aktuálně
Chcete mít možnost požádat o pitnou vodu z kohoutku ve své restauraci? Informujte majitele o akci Kohoutková.
Více informací na www.kohoutkova.cz
Faktura e-mailem
Dáváte přednost elektronické komunikaci před písemnou korespondencí?
My Vám nyní nabízíme zasílání faktur za odebrané služby emailem na Vámi zadanou emailovou adresu.
Mapa výluk a havárií
Kvalita pitné vody